https://oxigenhotel.hu/gyerekbarat-szallashely-a-bukk-labanal.htmlAhogy a felnőttek, a gyerekek sem egyformák. A legkülönfélébb módokon meg kell különböztetnünk őket. Nem szabad őket egymással összehasonlítanunk! Tanulási képességük, sebességük is eltérő. Könnyebé válik a nevelés, ha nem várunk el mást a gyermekünktől, mint amit nyújtani tudnak.
Mindenki más dolgoban jó!
Háromféle tanulási sebességet különböztethetünk meg:
- Vannak akik nagyon gyorsan tanulnak.
- Mások egyenletesen, de lassan haladnak.
- S vannak olyanok, akik néha látszólag semmit sem tanulnak, de aztán egyszerre megvilágosodnak, a haladás ugrásszerűen jelentkezik.
Gyors tanulók
Vannak olyan gyerekek, akiknek elég, hogyha meglátnak valakit, aki éppen valamivel foglalatoskodik, s ők azonnal meg tudják csinálni. Például életében először ráül a biciklire, és megy, vagy a kezébe adsz egy teniszütöt, s máris adogat.
Ők nagyon gyorsan tanulnak, de ennek általában az a titka, hogy a kérdéses témakörben eleve tehetségesek.
Ahhoz, hogy hosszabb távon fenntartsuk az érdeklődésüket, folyamatosan új anyagokkal, feladatokkal kell ellátni őket.
A szülőknek itt nagyon oda kell figyelni, hogy az egyéb intelligenciák fejlesztését se hanyagolják el!
Gyermekbarát szálláshelyek esetében a gyerekeket szakemberek fejlesztik közös játékokkal, így érdemes elvinnünk ilyen helyre is a lurkókat, hogy még több játékos fejlesztőképzésen is részt tudjanak venni.
Egyenletesen haladók
Ők azok, akik úgymond normális ütemben haladnak. Tudásuk minden egyes gyakorlással csak javul. Könnyen kezelhetőek, jól reagálnak a tanácsokra, szívesen fogadják a segítséget, örömmel veszik az új megtanulni valókat.
Ők azok a fajta gyerekek, akikre látszólag oda sem kell figyelni, mert úgyis teszik a dolgukat. Sok szülő itt követheti el a hibát. Rájuk is elégg oda kell figyelni!
Ugrásszerűen haladók
Ők azok, akik igen nagy dilemma elé állítják a szüleiket.
Meghallgatják a tanácsokat, de semmi jelét nem adják annak, hogy meg is értették volna. A szülők ott követhetik el a hibát, hogy úgy gondolják ez a gyerek már úgysem fogja tudni.
Pedig ha elég kitartóak vagyunk, egszer csak összeáll neki a kép, és megcsinálja!
Tehát fontos a szülők részéről, hogy megadják a figyelmet és a megértés a gyerekenek, amire az ugrás megtételéhez szükségük van.
Az egyik dologban jó, a másikban nem
Lehet, hogy a gyerek más-más tárgykörökben akár mindhárom tanulási képességet bemutatja a számunkra. Egészen természetes és normális dolog az, ha a gyerek az egyik dologban kíváló, a másikban pedig nem.
Ne várjuk el tőle, hogy az élet minden területén maximálisan teljesítsen elsőre. S természetesen, ha valamelyik területen nem remekel rögtön, akkor azért más területeken ne írjuk le!
Összehasonlítás másokkal
A gyerekeknek a megfelelő önbizalom kialakulásában nagyon fontos szerepet játszik az, hogy ne hasonlítgasuk őket össze más gyerekekkel.
Ha megértjük, hogy az egészséges gyerekeknek nem kell egyformának lenniük, könnyebbé válik gyermekeink efogadása.
A gyermekek nem a teljesítményükért, hanem a létezésükért érdemlik meg a szeretetet!
Forrás: John Gray, Ph.D.