A gyerek életében az egyik legfontosabb helyszín az iskola, hiszen itt töltik mindennapjaikat. Az igazság pedig az , hogy többségük szeret iskolába járni.
Nagy változás egy elsős számára
Ilyenkor hirtelen sokkal kevesebb spontán tevékenységre, szabad játékra van módja. Emellett megváltozik napirendjük: kiesik a délutáni alvás, egyedüli vécé használat, a memóriájukra kell hagyatkozni, sok feladatot kapnak, amivel egyre jobban egyedül kell megbírkózniuk.
Attól, mert iskolás lett, még kisgyermek maradt. Ne felejtkezzünk el róla, hogy az ő közege még a játék, a mozgás és a mese. Ne gyötörjük otthon is a sok gyakorlással ezeknek a fontos tevékenységeknek a rovására. Esti mesével az iskolai készségeit is fejlesztjük!
Ne siettessük a tanulásban. Kis korukban is eltérő ütemben fejlődtek. Volt aki már 11 hónaposan járt, és mondta ki az első szavát, volt aki csak 14 hónaposan, vagy később. Így lesz ez az iskolában is.
Figyelem,figyelem
Ebben a korban a gyerekek kifejezetten igénylik és szeretik a feladatokat. A feladatok megoldásához és a fejlődéshez arra van szükség, hogy a terhelés változzon a teherbíró képesség alakulásának megfelelően. Persze kerülendő a túlzott terhelés. Tehát ahhoz, hogy valaki végigülje a tanórát nem képességre van szüksége, hanem arra, hogy lekössék figyelmét, megfelelő terheléssel.
Ebben a korban így változik koncentráció képességük a legjobban: az első tanulással töltött év után ugrásszerű fejlődés következik be a koncentrációs képességben.
A gyerekek kikapcsolódásához és, hogy újult erővel álljon neki a tanulásnak jó ötlet lehet egy közös kikapcsoládás egy gyerekbarát hotelben, ahol rengeteg programmal várják a gyerekeket remek szórakozási lehetőségekkel.
Tipp: egy 6 éves ne üljön napi fél vagy egy óránál többet a képernyő előtt!
A gyerekek nem kedvelik a faggatást
Sokszor a szülők elkövetik azt a hibát, hogy faggatják a gyereket. Egyesek szerint ez nem jó. Sokkal jobb, ha spontán alkalmakkor beszélgetünk az iskoláról. Ez azt érzést kelti a gyerekben, hogy a szülő valójában nem rá kíváncsi, ezért nem is mesél.
Ha más van a háttérben:
A megkérdezett 1000 gyerekből 300 állítja, hogy nem szeret iskolába járni. De vajon miért?
Ha úgy érezzük, hogy teljesítménye jóval alacsonyabb az elvárhatónál, nem tud figyelni, nagyon elfárad - annyira, hogy estére már sírós, nyűgös, kérjünk segítséget
A probléma forrását ilyenkor az osztályban kell elsősorban keresni. Lehet csúfolják, nincsenek barátai. A probléma többnyire onnan ered, hogy nem mernek szólni erről és inkább elviselik a megrázkódtatásokat. Azonban hosszú távon borzasztó lehet.
"ott nem rendetlenkedhetsz"
Nagyon fontos, főleg az újdonsült első osztályos gyerekek szülők számára, hogy ne csináljunkn nagy felhajtást a gyerek körül, főleg a fentihez hasonló kijelentésekkel és az iskolaszerek megvásárlásával okozta feszültséggel.
Inkább maradjon meg a bőséges reggeli és a saját maga általi felkészülés a másnapra, az időbeni lefekvés.