Ki ne szeretné, ha gyermeke olyan iskolába járhatna, amely az életre neveli őt, amit elvégezve eredményesen megválaszolhat majd a világ kihívásaira. Dechertné Gelencsér Anna egy szerethető új iskolát álmodott meg, s az álom lassan valósággá válik, hiszen a Budai Gyermekszem.Pont Általános Iskola, idén ősszel megnyitja kapuit. Az első szülői tájékoztatót március 22-én tartják a Jókai Klubban.
A felmenő rendszerben induló iskola az első évben 1., 3. és 5. osztállyal indul, így különösen az ilyen korú gyermekek szüleit várják a tájékoztatóra. Az érdeklődés igen nagy. A harmadik és ötödik osztályba készülő gyermekek szülei valamilyen okból kifolyólag az iskolaváltás mellett döntöttek, bizonyára nem elégedettek azzal az oktatási intézménnyel, ahol gyermekük eddig tanult. S vannak, akik egyszerűen csak szeretnék megóvni gyermeküket mindattól a kudarctól, amit az előbbi csoport gyermekei átéltek már. Mégis nagy bátorságra vall egy újonnan induló iskolába íratni gyermekünket, de mivel a Gyermekszem.Pont is a hivatalos jogszabályi keretek között, köznevelési intézményként működik majd, nem jelenthet gondot a különböző intézménytípusok közötti átjárhatóság sem…, ha időközben mégis meggondolnánk magukat.
Ami nem valószínű, hiszen az új iskola legfőbb pedagógiai feladatának azt tekinti, hogy a gyermekekben kialakítsa a tanuláshoz fűződő pozitív viszonyt, ami ugye szinte teljességgel hiányzik már a közoktatásból. Az alapító beszélt nekünk arról is, hogyan képzeli ennek megvalósítását: „Koncepciónk lényegét rendszerpedagógiának nevezzük, amely annyit tesz, hogy olyan pedagógiai módszereket alkalmazunk a tanórákon, amelyek azt segítik, hogy a gyermek felfedezze az összefüggéseket az egyes tantárgyi területek között, illetve minél több perspektívából megvilágítva szerezze meg a szükséges információkat az adott téma kapcsán. Mindehhez szükségesnek tartjuk azt is, hogy a pedagógus másképp gondolkodjon magáról, saját szerepéről. Sokkal inkább hátulról támogató facilitátorokra van tehát szükségünk, mintsem a klasszikus értelemben vett pedagógusokra. Nagy hangsúlyt helyezünk az önálló tanulásra, a változatos tanórai munkaszervezést szintén kiemelten fontosnak tartjuk.”