Fontos döntés előtt
A pedagógiai programban három nagy terület fejlesztését hangsúlyozzák. Első ezek közül a komplex művészeti nevelés. Az alapítók a rendszergondolkodás lényegéből adódóan azt vallják, hogy a legjobb, ha a gyerek többféle területen is kipróbálhatja magát. A zene, a tánc, a képzőművészet és a dráma mind helyet kap a képzési rendszerben, amit az egész napos iskola intézményét komolyan véve, színvonalas, szakkör jellegű foglalkozások keretében szeretnék a gyermekek órarendjébe illeszteni. Szintén kiemelten fontosnak tarják az idegen nyelvi kompetencia fejlesztését, ennek érdekében már az első osztálytól kezdve angolul tanulnak majd a gyerekek, harmadik osztálytól heti 4 órában, ötödik osztálytól pedig heti 5 órányi nyelvi oktatást biztosítanak számukra. A hetedik osztálytól kezdve választhatnak második idegen nyelvet is. A harmadik nagy területet pedig a digitális kompetencia fejlesztése jelenti, ami nem merül ki abban, hogy a gyerekek tabletet használnak a tanórán, hiszen olyan tanulást támogató internetes alkalmazásokkal ismerkedhetnek meg, amelyek elsajátításával és rendszeres alkalmazásával rendszerezettebben, önállóbban tudnak feldolgozni esetleg nagyobb tananyagokat is.
Az iskola alapítója 14 éve dolgozik a felnőttképzésben pedagógusként, volt ideje hát megtapasztalni, hogy az átlag, érettségivel rendelkező fiataloknak mely készségei hiányoznak. „A tanulás a legtöbb fiatal számára valamiféle passzív állapot. Nem szokták meg a tanórai aktív munkát, képtelenek önállóan dolgozni, csoportban meg pláne nem tudnak. A magyar nyelv beszédesen HALLGATÓnak nevezi a felsőoktatásban tanulókat, de úgy érzem, ez a szemlélet már az alacsonyabb oktatási szinteken is jelen van. A diák többnyire passzív befogadó, nem aktív résztvevője a tanórának. Nagyon helytelenül. Így azt mondtam magamban: az elejétől kell kezdeni. A legkisebbekkel, akik még – ha megfelelően szocializálódnak – esélyt kaphatnak arra, hogy normálisan, egészségesebben tudjanak gondolkodni az iskoláról.”
Hol máshol, mint egy életszerű iskolában? Ahol nagy hangsúlyt fektetnek a kooperációra, a másik elfogadására, az önállóságra nevelésre, a problémaközpontú oktatásra, a kritikai gondolkodásra, a kommunikációs készség fejlesztésére és még hosszan sorolhatnánk azokat a kompetenciákat, amelynek birtokában az ember eredményesebb lehet.